Previous slide
Next slide

Transportul public

Am modernizat transportul public, care, în 2020, se găsea la limita falimentului.
În trei ani, utilizarea transportului public de către bucureșteni a crescut cu 40%. Îmbunătățirea utilizării transportului public reduce poluarea și ameliorează traficul.

Autovehicule noi

Am achiziționat cu fonduri europene 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice și 100 de troleibuze, toate noi.

STB live pe Google Maps

Locația tuturor vehiculelor STB aflate în trafic este acum disponibilă în platforma Google Maps, facilitând planificarea călătoriilor cu transportul public. Bucureștenii efectuează săptămânal peste 2 milioane de interogări pe Google Maps, legate de orarul STB.

Infrastructură nouă

50 de km de șină de tramvai sunt în reparații, ca urmare a atribuirii contractelor de proiectare și execuție. Lucrările la linia tramvaiului 5 în Băneasa, cunoscută ca “tramvaiul corporatiștilor”, sunt într-un stadiu avansat.

Am desemnat 22 de km de benzi dedicate exclusiv transportului public de suprafață.

Servicii modernizate și extinse

Am implementat biletul unic. Prețurile biletelor și abonamentelor pentru transportul de suprafață și metrou au fost unificate.
De asemenea, au fost introduse abonamente comune avantajoase pentru STB și metrou.

Am introdus călătoria de 90 de minute cu un singur bilet, indiferent de numărul de schimbări ale mijloacelor de transport.

Am adăugat 17 km de linii de transport public în zone ale Bucureștiului care nu au beneficiat niciodată de transport public.

Am lansat linia 100 – din centru până la aeroport, reprezentând cel mai rapid mod de transport public pentru a ajunge la aeroport.

Am reorganizat transportul nocturn, adaptându-l la nevoile bucureștenilor. Am extins rețeaua de transport nocturn cu introducerea liniilor N101-N119 și N1-N10, asigurând o funcționare predictibilă a acestora, cu frecvență la 30 de minute.

Parcări

Au fost proiectate și avizate 40.000 de locuri de parcare cu plată, dintre care jumătate sunt deja amenajate.Eliberăm trotuarele de mașini și le redăm pietonilor.

Marcaje

În 2020, am găsit o capitală fără marcaje rutiere. Am investit peste 40 de milioane de lei pentru realizarea acestora, având în vedere că administrația PSD precedentă nu a alocat niciun leu pentru această necesitate în anii 2018 și 2019.